Bij het boeken van een hotel wil je bij aankomst niet voor verrassingen komen te staan. Denk hierbij aan slechte bedden, geen optie tot verlengen of waar je beddengoed nooit worden verschoond. Het is voornamelijk lastig om een hotel in te schatten als je er nog nooit bent geweest of als je de reputatie van het bedrijf niet kent. We helpen je daarom met een checklist waar je op kan letten bij het boeken van een hotel.

Locatie

Wanneer je een hotel gaat boeken is de locatie uiteraard het meest belangrijk. Heb je bijvoorbeeld een conferentie in de stad maar is het hotel er ver buiten? Dan is het niet handig om daar te boeken. De locatie van het hotel is dus het eerste waar je naar kijkt. Hotels kunnen zelfs in dezelfde stad gevestigd zijn, maar zelfs binnen de stad kan er nog steeds een grote reistijd zijn van punt A naar B.

Accommodatiekwaliteit

Na het kiezen van de locatie wil je natuurlijk weten wat de kwaliteit is van het Hotel. Dit wordt universeel uitgedrukt in een aantal sterren. Let hierbij wel op dat de sterrenbeoordeling per continent of zelfs regio kunnen verschillen. Door op het aantal sterren te letten kun je een eerste verwachting scheppen. Zo krijg je te weten waar een hotel allemaal over beschikt. Denk hierbij ook aan een sportcentrum of geniet wellness bij Hotel de Sterrenberg. Een voorbeeld waar een hotel meer is dan alleen een plek om te overnachten.

Hotelprijzen

De prijsverhoudingen zijn ook belangrijk om te controleren. Dit is vaak ook seizoensgebonden. Dezelfde kamer kan dus op het ene moment duurder zijn dan het andere moment. Wanneer je een kamer hebt gevonden zoek deze dan eerst op of deze ook op andere websites te vinden is. Het kan namelijk voorkomen dat een andere organisatie precies dezelfde kamer goedkoper aanbiedt aan de hand van een lopende actie.

Klantenbeoordelingen

Naast de praktische informatie is het ook aan te raden wat bezoekers van het hotel vinden. In de klantbeoordelingen zie je de goede maar ook slechte punten van een hotel naar voren komen. Dit moet je uiteraard wel vanuit een bepaald perspectief bekijken. Toch zullen punten die meermaals door bezoekers worden genoemd als betrouwbaar worden beschouwd. Een hotel kan beschikken over veel luxe, maar als de service en beleving niet goed is dan zul je er geen fijne tijd beleven. Neem daarom de klantbeoordeling altijd mee voordat je gaat boeken.