Geplaatst op
Het coronavirus houdt momenteel de hele wereldbevolking in haar greep, waaronder we zijn verbonden aan allerlei nieuwe maatregelen om verdere spreiding van het virus te voorkomen. Zo zijn horecagelegenheden gesloten, evenementen verboden, grenzen dicht en is de 1,5 metersamenleving een niet begrip geworden. De gestelde maatregelen worden echter steeds verder versoepeld, waardoor we ons langzaamaan focussen op een nieuwe manier van leven waarbij we meer rekening met elkaar dienen te houden. De nabije toekomst zal zich focussen op het houden van voldoende afstand van elkander, waardoor er in verschillende branches oplossingen worden ontwikkeld. De oplossingen zijn gericht op de 1,5 metersamenleving, waarbij we onze ‘oude’ levensstijl weer zoveel mogelijk kunnen oppakken. Eén van deze oplossingen zijn oproepsystemen, waardoor er wordt volkomen dat er een groot aantal mensen in een te kleine ruimte samenkomen. Oproepsystemen zijn toepasbaar in allerlei branches. In dit blog lees je de voordelen van zo’n oproepsysteem.
Eén manier voor iedereen
Een van de grootste voordelen van het gebruik van speciale oproepsystemen voor zowel in de horeca als in bijvoorbeeld ziekenhuizen is dat alle werknemers hetzelfde communicatiemiddel gebruiken. Hierdoor kunnen werknemers eenvoudig en snel doorschakelen naar de juiste persoon. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een spoedoperatie waarbij specialisten nodig zijn. Ongeacht waar de desbetreffende specialisten zijn, zullen ze door middel van een oproepsysteem zeer snel ter plekke zijn. Hierdoor voorkom je dat je het hele pand moet doorzoeken, waardoor er veel kostbare tijd verloren gaat.
Afstand bewaren
Oproepsystemen zijn momenteel zeer populair bij zorginstellingen, waarbij ze worden ingezet om volle wachtruimtes te voorkomen. Wanneer er te veel mensen aanwezig zijn in een wachtruimte is de kans groter dat eventuele besmettingen plaatsvinden. De oproepsystemen bestaan uit twee delen: een zender en ontvanger. De patiënten worden voorkomen van een ontvanger, waardoor ze een melding krijgen zodra ze aan de beurt zijn. Op die manier hoeft de patiënt niet te wachten in de wachtruimte.
Horeca
De horeca is een lange tijd noodgedwongen gesloten geweest, waardoor de inkomsten flink zijn afgenomen. Sinds korte tijd heeft de overheid echter besloten om de horecagelegenheden weer te openen. Hierbij dienen de horecagelegenheden echter wel te voldoen aan verschillende eisen. Zo dient de 1,5 meter afstand bewaart te worden en is er een maximum aantal bezoekers vastgesteld. Veel horecagelegenheden maken momenteel gebruik van een oproepsysteem door middel van een QR-code. Bezoekers dienen hierbij de QR-code op tafel te scannen, waardoor ze hun bestelling kunnen plaatsen zonder dat er fysiek een bestelling opgenomen moet worden.
Gerelateerde berichten
Wat heb ik aan een akoestisch plafond?
Veel mensen vragen zich af wat ze hebben aan een akoestisch plafond. Het klinkt een beetje vreemd en onbekend. Wat doet zo’n plafond nu...